Terug in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van NepalRSC2014 - WaarBenJij.nu Terug in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van NepalRSC2014 - WaarBenJij.nu

Terug in Kathmandu

Door: Simon

15 Oktober 2014 | Nepal, Kathmandu

Hallo lieve mensen,

Onze laatste post is al weer een tijd geleden. Maar hier een beknopt verslag van de afgelopen 4 dagen. Terwijl Elise bij het prachtige meer van Pokhara bij aan het komen was van een griepje kregen wij (Simon, Jan, Tijn en Floride) elke ochtend 'morning tea' op bed in het Himalaya gebergte. Dit was een luxe die de zware tocht af en toe wat verlichtte. De één kreeg blaren onder haar voeten, de ander pijn in zijn buik. Maar als er door onze gids (Dan) gevraagd werd: any problem? Werd er braaf geantwoord met: 'no problem', waarop Dan's overtuigende reactie was 'that's the problem!' Een conversatie die nu zo vaak herhaald is dat we het zelfs in onze slaap horen.
Maar goed, samen met onze gids en sherpa's hebben wij een onvergetelijke tocht gemaakt. Met 3 dagen volle zon op onze witte koppies en de laatste dag stromende regen om het vuur weer te doven zongen wij, terwijl we genoten van de schoonheid van de jungle en de prachtige uitzichten, 'resram piriri'. Een Nepalees trekkers lied, wat volgens onze gids zijn lievelings lied was. Hoewel we niet allemaal het zelfde beleefd hebben deze dagen, hebben we uiteindelijk allen genoten.
Nu we terug zijn in Kathmandu zijn de laatste momenten van onze reis aangebroken. 3 dagen om precies te zijn. De sjaals worden binnenkort geregeld. Bye bye for now en namasté!

Simon, Jan, Elise, Floride en Tijn

• 15 Oktober 2014 - 18:34

Margot Van Doggenaar:

Wat fijn dat jullie weer veilig en "gezond" weer terug zijn. Hoe is het met de darmen? We hebben genoten van de foto's van onderweg. Wat spectaculair!!! Hoop dat de zon weer gaat schijnen en dat jullie de laatste dagen daar ook nog van kunnen genieten. Op naar de sjaals. Ben benieuwd hoe dat allemaal gaat maar dat horen we vast wel van jullie.
    Namasté vanuit Rotterdam

• 15 Oktober 2014 - 20:12

M. Schilt:

Blij dat jullie weer "heel"terug zijn op jullie stekkie! Maar wat fijn dat jullie zo genoten hebben van jullie "uitje".Hopelijke zo ook nog de de komende 3 dagen!

Ik wens jullie voor zaterdag een veilig en WELKOM THUIS!
    mamaroma Vlaardingen

• 15 Oktober 2014 - 22:47

Erik Schilt:

Jullie hebben een onvergetelijke tocht achter de rug. Maar ook thuiskomen wordt heerlijk. Voorspelling voor dit weekend in NEDERLAND: zonneschijn en 22° :-) XXX. Tot binnenkort.

• 16 Oktober 2014 - 10:37

P.eleveld:

Ha simon en anderen,

wat fijn dat jullie het zo goed hebben. net samen met opa, teun en oma jouw verslag gelezen.
    Kom goed thuis, met al deze mooie ervaringen!

liefs van opa, oma, teun en fennanda

• 16 Oktober 2014 - 11:53

Alice Sekeris:

Klinkt als een heel mooie reis, en dat is het ook, zo te lezen!

• 16 Oktober 2014 - 12:19

Wilma:

Beste RSC-ers,

Wat een verhalen en spannend dat we straks jullie weer "live" mogen ontmoeten met de mondelinge versies!
    Hoop dat jullie nog goede dagen hebben in spannend Kathmandu, Namaste> Wilma ( moeder Simon)

• 16 Oktober 2014 - 19:21

Annemiek Schilt:

Hallo Simon en reisgenoten.
    Heb alles met spanning gevolgd.Wat een geweldige reis en bewondering voor jullie moed,het zal vaak genoeg erg spannend zijn geweest.Maar je moet tenslotte wat over hebben om de mooiste dingen te zien,
    Het zal een ervaring voor het leven zijn waar je altijd weer aan terug zult denken.
    Nog fijne laatste dagen en een goede reis terug.
    Annemiek en Ed