De eerste 2 dagen... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van NepalRSC2014 - WaarBenJij.nu De eerste 2 dagen... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van NepalRSC2014 - WaarBenJij.nu

De eerste 2 dagen...

04 Oktober 2014 | Nepal, Kathmandu

De eerste dag, wat een land en wat een ervaringen nu al!
Gister avond hier aangekomen in Kathmandu. Goede reis gehad en de vermoeidheid viel reuze mee. Met samen geknepen billen op de achterbank van de taxi naar het hotel gereden, want ja deze rij style en de bizar hobbelige wegen zijn wij natuurlijk helemaal niet gewend. Die avond wat gegeten en daarna lekker geslapen.

Vandaag de eerste volle dag in Kathmandu, heel erg veel gezien en de cultuur flink opgesnoven.
We begonnen bij de apentempel, prachtige tempel met overal waar we keken apen. Ze waren totaal niet schuw dus flink wat mooie foto’s gemaakt.
Lopend gingen we door, om ons heen scooters, auto’s, brommers die continu toeteren. ‘ muchos chaos’ zou Tijn zeggen. We kwamen aan bij Hanuman-dhoka Durbar Square (world heritage site munument zone) mooie grote tempels bekeken en rond gelopen. Daarna weer een bewogen taxi rit naar Bodha, waar de grootste stupa van de wereld is. De stupa bewonderd en wat gedronken,, ook nog wat winkeltjes bekeken die er om heen stonden. Om de hele stupa zitten kleine en grote draaimolentjes, als je rond de stupa loopt en al die draaimolentjes laat draaien zal je niet sterven aan hongers dood. Aangezien wij dat vast niet zullen hebben, hebben we niet de hele ronde gemaakt, maar wel aardig wat draaimolentjes gedraaid.
We hebben daarna nog wat rond gelopen en kwamen uiteindelijk aan bij het water waar de lijken verbrand worden. Op de brug alles bekeken wat heel veel indruk maakte. Best lang blijven staan en de hele verbranding kunnen mee maken. Opvallend was dat er niet gehuild werd en al het as het water in werd geduwd.
Na al deze bijzondere dingen mee gemaakt te hebben, gingen we met de taxi naar huis. Even bijkomen van deze drukke dag, straks lekker eten en daarna dromen over al onze nepales avonturen.

Feri betaunla (tot ziens) volgende keer vanuit bhaktapur!

• 04 Oktober 2014 - 15:34

Margot Van Doggenaar:

Prachtig al die ervaringen en de foto's! Zo krijgen we een mooie indruk van jullie prachtige reis. Op naar Bhaktapur en dan aan de slag!

• 05 Oktober 2014 - 12:04

Monique Dommanschet:

Jeetje wT een indrukwekkend verslag, en dat mog maar van de eerste 2 dagen. Benieuwd wat jullie nog meer meemaken! Veel plezier!

• 05 Oktober 2014 - 12:06

Riekje Felius Oma Van Jan:

Interessant verhaal over de eerste dagen.wonen er voornamelijk sherpa,s of ook andere bevolkingsgroepen?Op het bij geleverde kaartje zag ik een heel bijzonder letterschrift.
    Weten jullie of dat hetzelfde is als Tibet,waar de sherpa,s oorspronkelijk vandaan komen?
    Nog veel plezier en goeds gewenst!
    Jan,s oma

• 05 Oktober 2014 - 14:11

Jeannette:

Wat een geweldige ervaringen voor jullie! Spannend en bijzonder! Ik ben heeeeeel benieuwd naar jullie volgende reisverslag! Heel veel plezier en geniet!!!